شمار جهانی افراد در آستانه گرسنگی به ۴۵ میلیون نفر رسید

گرسنگی در جهان در سال‌های اخیر به دلایل متعدد رشد بی سابقه‌ای داشته است.

به گزارش مشرق، برنامه جهانی غذای سازمان ملل شمار افراد در آستانه قحطی و گرسنگی در جهان را ۴۵ میلیون نفر اعلام کرد.

به گزارش «وب سایت سازمان ملل»، برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP)، روز دوشنبه، ۱۷ آبان، هشدار داد که با افزایش شدید گرسنگی در سراسر جهان، تعداد افرادی که در ۴۳ کشور در آستانه قحطی هستند، به ۴۵ میلیون نفر افزایش یافته است.

این بیانیه می‎گوید «این رقم در اوایل سال جاری ۴۲ میلیون نفر و در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۷ میلیون نفر بوده است.»

در صدر کشورهای مواجه با افزایش نرخ این بحران، افغانستان قرار دارد و دیگر کشورهای بالای این رده بندی عبارتند از اتیوپی، هائیتی، سومالی، آنگولا، کنیا و بوروندی.

برنامه جهانی غذا می‎افزاید «خانواده‌هایی که با ناامنی غذایی حاد مواجه هستند، مجبور به انتخاب‌های ویرانگر برای مقابله با افزایش گرسنگی هستند.»

تجزیه و تحلیل آسیب پذیری در ۴۳ کشور مورد بررسی نشان می‌دهد که خانواده‌ها مجبور به خوردن کمتر یا حذف کامل وعده‌های غذایی هستند.

در «ماداگاسکار»، جایی که قحطی در حال حاضر گسترده است، برخی برای زنده ماندن مجبور به خوردن برگ‌های وحشی یا کاکتوس می‌شوند.

«دیوید بیسلی»، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل، عواملی مانند تغییرات اقلیمی و کرونا را در افزایش شمار افراد مبتلا به گرسنگی شدید موثر دانست.

وی می‎گوید «هزینه‌های سوخت بالا می‌رود؛ قیمت مواد غذایی افزایش می‌یابد؛ کود شیمیایی گران‌تر می‌شود؛ و همه این‌ها منجر به بحران‌های جدیدی مانند آنچه اکنون در افغانستان در حال رخ دادن است و نیز شرایط اضطراری طولانی‌مدت مانند یمن می‌شود.»

براساس تخمین برنامه جهانی غذای سازمان ملل، در حال حاضر ۷ میلیارد دلار برای جلوگیری از هزینه قحطی در سطح جهان مورد نیاز است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما HK ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 0
    تنها راه حل این موضوع ظهور امام زمان است یک راه حل دیگر که ما سلانه یک ملیارد نفر گرسنه دارمی سلانه کی ملیارد دلار پول خرج سلاح می شود می شود به جای خرج کودکشی ال سعود رژیم صهیونیستی این پول را خرج پایان گرسنگی جهانی کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس